Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0,00 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
 

  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Displeje NEXTION
  4. Displeje NEXTION - práce s editorem
28.07.2018

Displeje NEXTION - práce s editorem

Práce s editoren není nějak zvláště složítá, jedná se o hlavně prácí s myší a nastavování nějrůznějsích komponent. Ti kteří jestě si editor pro displeje Nextion nestáhli mohou tak učinit z následujícího odkazu:

Nextion Editor - odkaz ke ztažení instalačního souboru

Odkaz Vás přivede na stránky výrobce, kde vždy najdete nejnovější verzi editoru. Jinak samotný Nextion editor si hlídá aktualizace sám a na stažení novější aktuální verze Vás upozorní. 

Po instalaci a spuštění programu uvidíte samotné grafické prostředí:

Nyní si jen stačí po kliknutí na menu "File" zvolit "New" pro založení nového souboru pro programovaní displeje. Po pojmenování souboru libovolným názvem se otevře okno ro výběr Vašeho typu displeje. Já budu pracovat s diplejem řady Basic o velikosti 3.2" ten tedy vyberu.

 

Nezapomeňte také na orientaci displeje. Před kliknutím na OK vyberte v nastavení dipleje pod "Device" je volba "DISPLAY", která umožní natočení obrazu. Defaultně je displej na výšku co není tak časté použití poto jsem zvolil 90 stupňů natočení. Ale je to na Vás jak budete displej používat. V nastavení "Character Encoding" jsem vybral volbu ISO-8859-2, volbu kódování si vysvětlíme v některém v dalších dílů.

 

Teď tedy již klikneme na OK a program již vytvoří první tzv. "page". Jedná se o obrazovku nebo stránku která se bude zobrazovat. (stránek může být mnoho, ale zatím budeme pracovat pouze z jednou). 

Každá stránka má své vlastnosti. Můžeme upravit pozadí, což je asi to nejzákladnější co budeme u prázdné obrazovky upravovat. Bude nás zajímat nastavená hodnota "sta", kterou můžete upravit z voleb na "solid color", kterou využijeme a zvolíme si vlastní barvu vlastností "bco" , kterou chceme. Já pouřiji černou, která má číselnou hodnotu 0. 

Nyní si již můžeme přidat na obrazovku nějaký prvek. Nejednodušíí bude samozřejmě tlačítko. Projedeme nabídku vlevo a klikneme na "Button". Přetahování na plochu obrazovky bohužel nefunguje. V levém horním rohu se nyní ve vizualizaci objevilo tlačítko, které již můžeme posouvat a roztahovat myší jak se nám zlíbí.

Upravíme si také barvu, aby na černém pozadí vyniklo. Po kliknutí na místo, kde je tlačítko si můžeme v nastavení upravit tlačítko dle svého přání. Zatím, ale nemáme v dipleji přiřazen žádný font, tak aby nedošlo k chybě, vymažeme ve vlastnostech atribut "txt". Prostě ten text za tím smažte.

Atributy tlačítka, která nás zajímají dalé jsou:

  • "bco" - barva tlačítka
  • "bco2" - barva tlačítka při zmáčknutí
  • "pco" - barva textu
  • "pco" - barva textu při zmačknutí

Na barvy textu zatím hledet nemusíme, protože v displeji nemáme zatím žádné nahrané písmo, ale ostatní barvy si nastavit můžeme. 

Po nastavení si můžeme displej jak funguje na nečisto vyzkoušet. V horní části editoru na liště tlačítek naleznete tlačítko se symbolem lupy a názvem "Debug". Po spuštění se objeví takový simulátor displeje, kde si můžeme vyzkoušet jak naše tlačítko funguje. Misto fyzických stisků přímo na displej, simulujeme totéž počítačovou myší. 

Sami se můžete přesvědčit, že po stisku tlačítka v debuggeru se barva tlačítka, změní. Přímo z "Debuggeru" můžeme program přímo nahrát do displeje. Budeme k tomu potřebovat pouze nějaké standardní převodní USB na serial - výhodou je již převodník s kabelem např. Převodník USB na TTL (RS232) PL2303 kabel 0.8m. Ale fungovat by měli i ostatní typy. Propojíme tedy displej s převodníkem a připojíme k PC.

Vybereme "Operation" a "Upload to Nextion" a otevře se nám okno nahrávání do displeje. Volbu "Upload" naleznete i samotném editoru nez nutnosti otvírat debugger a tlačítko je hned vedle tlačítka "Debug".

Dalším způsobem je nahrát program do displeje v případě, že nemáme převodník USB serial, pomocí mikroSD karty. V tomto případě stiskeme tlačítko "Compile" a poté si otevřeme složku s vygenerovaným souborem pro displej. Složku najdeme a otevřeme pomocí "File" -> "Open build folder". Soubor bude mít stejný název jako název projektu, ale příponu TFT. Soubor přesuneme na micoSD a dame pozor, aby se na kartě nacházel pouze tento soubor. Vložíme do slotu microSD displeje na zadní straně a stačí připojit napájení. Průběh nahrávaní uvedíme na dipleje a po skoneční vyjmeme microSD kartu a odpojíme a zapojíme napájení. Displej již začne pracovat již s nahaným programem a grafikou. 

 

 

 

 

 

 

 

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli
 
Kontakty

tel.: 776 839 617

Simple Engineering s.r.o.
Javorová 110
43513 Meziboří

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz
Zpracování osobních údajů můžete ovlivnit úpravou svých preferencí ochrany soukromí.